1. Uluslararası Türkoloji Kongresi

Murat Cenk

Değerli Meslektaşım

 
Bir milletin “hayat damarı” olarak tanımlandığımız takdirde kıymetini en mütekâmil şekilde belirtmiş olacağımız kültürel hayatımızın en mühim damarı şüphesiz “edebiyat” sahasının ürünleridir. Orta Asya’daki ürünlerinden bugüne değin akan bir nehre kendi malzemesini taşıyan sanatkârlarımız ile onların meydana getirdiği kültürel miras geçmişe ilişkin bu vurgusunun yanı sıra geleceğe dair önemini de haizdir.
 
Bu itibarla Türk dili ve edebiyatının dönem, tür ve sanatkârlarını değerlendirmek üzere 16 Mayıs – 18 Mayıs 2022 tarihlerinde, Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ev sahipliği ve koordinatörlüğünde olmak üzere Kazakistan Ahmet Yesevi Üniversitesi, Taşkent Devlet Şarkşinaslık Üniversitesi, Bakü Devlet Üniversitesi ve Zhubanov Türk Bilim Üniversitesi ortaklığında 1. Uluslararası Türkoloji Kongresi, “Arayışlar ve Yönelimler” başlığıyla çevrimiçi olarak düzenlenecektir.
 
Yeni Türk Edebiyatı, Yeni Türk Dili, Eski Türk Edebiyatı, Eski Türk Dili ve Halk Edebiyatı alanlarında düzenlenecek olan 1. Uluslararası Türkoloji Kongresi’ne katılmak istediğiniz takdirde bildiri başlığınız ve özetinizle birlikte ekteki başvuru formunu doldurarak en geç 15 Mart 2022 tarihine kadar kongre sekretaryasına eposta yoluyla (turkolojikongresi@karabuk.edu.tr) ulaştırmanız gerekmektedir.
 
Kongrede Türkiye Türkçesi veya İngilizce olarak sunulabilecek olan tebliğlerin özgün değer taşıması, sahaya yenilik getirmesi, daha önce sunulmamış veya yayımlanmamış olması önem arz etmektedir.
 
1. Uluslararası Türkoloji Kongresi: Arayışlar ve Yönelimler’i teşriflerinizden kıvanç duyarız.
 
Saygılarımla
     
Prof. Dr. Murat Ağarı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanı
Kongre Başkanı

Özet Son Gönderim Tarihi: 15 Mart 2022
 
Kabul Edilen Bildirilerin İlanı: 1 Nisan 2022
 
Sempozyum Tarihi: 16 Mayıs – 18 Mayıs 2022
 
Tam Metinlerin Teslim Tarihi: 30 Haziran 2022



Bildiri tam metinleri isbn'i alınmış kitap içerisinde üniversitemiz yayımları arasında yayımlanacak, bildiri metnini makale formunda yayımlamak isteyen katılımcılarımızın makaleleri ise Karabük Türkoloji Dergisi'nde hakem değerlendirmesinden sonra yayımlanabilecektir.


Akan Bir Nehir, Taşan Bir Umman

1.Uluslararası Türkoloji Kongresi: "Arayışlar ve Yönelimler"

Sempozyum Konuları

Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları

Üslup Çalışmaları

Metin İncelemelerinde Üslup ve Problemleri
Mekân ve Üslup İlişkisi
Üsluba Giden Yol: Etkilenme
Üslup ve Estetik İlişkisi
Üslup İncelemelerinde Diğer Yaklaşımlar

Modern Kuram Okumaları

Göstergebilim ve Edebiyat İlişkisi
Okur, Yazar ve Kahraman Bağlamında Psikanaliz
Varlığa Dair: Ontoloji ve Edebiyat
Paranteze Alınan Edebiyat: Fenomenoloji
Yeni Tarihselci Eleştiri
Feminist Kuram İncelemeleri
Biçimden Yansıyanlar: Rus Formalizmi
Klasik ve Modern Bağlamında Hermeneutik İnceleme
İnsanın Ardındaki Kuram: Postmodernizm
Asıl Olan Okur mu?: Alımlama Estetiği
Modern Kuramda ‘Yeni’ Olana Dair

Tanzimat Nesli

Şinasi ve Tesirleri Üzerine
Gençleri Etrafında Toplayan İsim: Ziya Paşa
Bütün Bir Neslin Hocası: Namık Kemal
Ahmet Mithat Efendi’nin Rahle-i Tedrisi
Acılı Bir Baba, İdealist Bir Teorisyen: Recaizâde Ekrem
Okunmak ve Oynanmak Arasında: Abdülhak Hamit
Bir Muhalif: Muallim Naci
Erken Bir Ziya’: Nabizade Nazım
Ara Nesil’den Yansıyan Işık

Servet-i Fünûn Nesli

Görüntünün Ardındaki Sır: Tevfik Fikret
Cenap Şahabettin: Şiir mi, Nesir mi?
Eleştirinin Kıskacında: Hüseyin Cahit
Hüseyin Suat: Tiyatrodan Gazeteye
Tenkit yahut Varlık: Ahmet Şuayb
Halit Ziya Uşaklıgil ve Türk Nesrinin Zirvesi
Gündelik Gaye’de Boğulan İsim: Mehmet Rauf

Millî Edebiyat Nesli

Hecenin Beş Şairi yahut Beş Hececiler
Yahya Kemal: Dergâh mı, İstanbul mu?
Estetik Bir Kızıl Göz: Ahmet Haşim
Hakikatin Ardında: Mehmet Akif Ersoy
Diplomasiden Kurmacaya Yakup Kadri
Halide Edip: Onbaşının Tahkiyesi
Hikâye ve Roman Arasında: Refik Halit Karay
Toplumun Nabzını Tutan Adam: Ömer Seyfettin

Cumhuriyet Devri Tiyatrosu

Epik Tiyatro ve Türk Tiyatrosu
Absürdün Eşiğinde…
Şair mi, Yazar mı? Necip Fazıl ve Tiyatro
Cemiyetten Ferde: Haldun Taner ve Devekuşu Kaberesi
Klasiğe Doğru: Ahmet Kutsi Tecer
Tiyatroyu Bir Yan Ürün Olarak Gören “Yazar”lar

Cumhuriyet Devri Hikâyesi

Türk Hikâyesinin Zirvesi: Sait Faik Abasıyanık
İki Arada: Sabahattin Ali
Bir Devrin Temsilcisi: Sadri Ertem
Dergâhın Penceresindeki Kadın: Sâmiha Ayverdi
Ağyarını Mani, Efradını Cami: Mustafa Kutlu
Küçük İnsan’ın Büyük Kalemi: Füruzan

Cumhuriyet Devri Romanı

Millî Edebiyat Döneminden Gelen Klasikler
Toplumcu Gerçekçiler ve Sadri Ertem
Bir Sürgün Bin Keşif: Halikarnas Balıkçısı
Eşikteki Hayran: Ahmet Hamdi Tanpınar
Olric’in Peşindeki Yazar: Oğuz Atay
İstanbul’dan Nobel’e: Orhan Pamuk

Cumhuriyet Devri Şiiri

Geçmişten Gelenler: Gelenek mi Modern mi?
Kopan Zinciri Bağlama Gayreti: Yahya Kemal
Ateş Denizinin Kızıl Kamışı: Ahmet Haşim
Geleneği Parçalayan Şair: Orhan Veli ve Garip
Öncesiz Bir İkinci: II. Yeni Şiiri
Formu İkinci, Özü Başka: Sezai Karakoç
Amentü’nün Etrafında: İsmet Özel
Son Dönem Türk Şiiri: Şiir Ölür mü?

Cumhuriyet Devri Üzerine Diğer Dikkatler

 

Yeni Türk Dili Araştırmaları

Dede Korkut Çalışmaları
Oğuznâme Çalışmaları
Eski Anadolu Türkçesi Çalışmaları
Türkçenin Anadolu’da Yazı Dili Oluşu Süreci
Osmanlı Türkçesi Çalışmaları
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi Çalışmaları
Türk Dili Eğitimi Çalışmaları
Anlambilim Çalışmaları
Metinbilim Çalışmaları
Türkçe Sözlük Çalışmaları
Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı İncelemeleri
Ağız Araştırmaları
Dil İlişkileri Bağlamında Türk Dili
Yunus Emre Çalışmaları
Dilbilimi
Diplomasi Dili Olarak Türkçe
Dünya Dilleri İçinde Türk Dili
Hacı Bektaş-ı Velî
Köken Bilgisi Araştırmaları
Türk Yazı Sistemleri
Türkiye Türkçesi Çalışmaları
Türk Dilinin Yazılı ve Sözlü Kaynakları
Alfabe ve Ortak Alfabe Arayışları
Telif, Tercüme ve Şerh Geleneğinde Türk Dili
Türk Dilinin Söz Varlığı Tespitinde Metin Çalışmaları
Yunus Emre ve Türk Dili
 

Eski Türk Dili Araştırmaları

Altayistik
Türk Dilinin Kökekine Dair
Köktürk Türkçesi
Uygur Türkçesi
Karahanlı Türkçesi
Harezm Türkçesi
Kıpçak Türkçesi
Çağatay Türkçesi
Bilge Tonyukuk
 

Halk Edebiyatı Araştırmaları

Sözlü Kaynaklar, Halk Anlatıları, İnanış ve Âdetler
Alkış, Kargış ve Halk Duaları
Halk Edebiyatının Ana Kaynakları
Sözlü Geleneğin Devamı
Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı
Hacivat-Karagöz Çalışmaları
Destan ve Türk Destanları
Anonim Edebiyatı
Halk Tasavvufu
Halk Edebiyatı Türü Olarak Fıkra
Türk Mitolojisi
Hacı Bektaş ve Bektaşîlik
Ahilik ve Halk Edebiyatı
Ahmed Yesevî ve Halk Edebiyatına Etkisi
 

Klasik Türk Edebiyatı Araştırmaları

Metin Neşri ve Tenkidi
Klasik Türk Edebiyatında Tercüme ve Şerh Geleneği
Klasik Türk Edebiyatında Tezkirecilik ve Biyografi Geleneği 
Klasik Türk Edebiyatında Üsluplar (Klasik/Hikemi/Mahalli/ Hindi)
Klasik Türk Edebiyatında Patronaj sistemi
Klasik Türk Edebiyatı Sahasındaki Mukayeseli Çalışmalar
Yazma Eser Kütüphaneleri, Katalog ve Tasnif Problemleri
Klasik Türk Edebiyatı Araştırmalarında Arşiv Belgelerinden Yararlanma
Klasik Türk Edebiyatı Sahasında Teknolojinin Kullanımı ve Teknik Meseleler 
Klasik Türk Edebiyatının Ses Dünyası
Klasik Türk Edebiyatında Edebî Sanatlar
Klasik Türk Edebiyatında Poetika
Klasik Türk Edebiyatında Nazım Şekilleri ve Türleri
Klasik Türk Edebiyatında Mensur Metinler
Klasik Türk Edebiyatı-Mitoloji İlişkisi
Klasik Türk Edebiyatında Halk Kültürü Unsurları
Klasik Türk Edebiyatında Mecmualar ve Araştırmalarda Mecmuaların Önemi
Osmanlı Toplum Hayatının Klasik Türk Edebiyatına Yansımaları
Klasik Türk Edebiyatı sahasına katkı sağlayacak sair çalışmalar
 

Türk Dünyasının Ortak Değerleri

İki Devlet Bir Şair: Fuzûlî
Minnet Eylemeyen Bülbün: Nesimi
Firak’ın Nâr’ında: Mahtumkulu
Haydar Baba’dan Gelen Selam: Şehriyar
Türkistan Postnişini: Hoca Ahmet Yesevi
Kırım’dan Yükselen Fikir: İsmail Gaspıralı
Gün Uzar Türkistan Olur: Cengiz Aytmatov
Özlemenin Somut Hâli: Cengiz Dağcı
Bizim Dostumuz: Bahtiyar Vahapzade
Zindandan Yükselen Ses: Ayaz İshaki
İntibah mı?: Abdülhamit Süleymanoğlu

Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ

Yorum Gönder

0 Yorumlar
Yorum Gönder (0)
Yukarı Çık